Perioada sărbătorilor de iarnă, de la Crăciun și până după Revelion, este extrem de provocatoare pentru toţi cei care doresc să îşi menţină greutatea corporală în parametri constanţi, iar sunteți în mijlocul unei diete de slăbire este cu atât mai dificil să vă menţineți motivaţia şi disciplina.

”Există însă şi variante înţelepte prin care putem împăca deopotrivă poftele şi ispitele culinare cu obiectivul de a ne menţine greutatea”, ne încurajează Cori Grămescu, specialist de lifestyle şi nutriţie. Cum? ”Fiind puţin mai organizaţi şi mai selectivi în alegerea unor combinaţii alimentare mai sănătoase”.

Iată regulile de bază dacă vă doriți să treceți fără prea mari probleme peste mesele din perioada de dinainte și de după Revelion:

  • Nu amestecaţi niciodată la aceeaşi masă alimente grase cu alimente bogate în glucide. De exemplu, dacă mâncaţi friptură de porc, renunţaţi la garnitura de cartofi şi la desert, optând în schimb pentru o garnitură de salată ori murături.
  • Mâncaţi sarmalele cu o cantitate foarte mică de mămăligă şi fără smântână.
  • Nu mâncaţi două preparate grele la aceeaşi masă. Ideal este să consumaţi sarmalele la masa de prânz şi să lăsaţi pentru cină friptura.
  • Începeţi fiecare masă cu un aperitiv format din salată de crudităţi, ca să asiguraţi un minimum de fibre în această perioadă dificilă din punct de vedere nutritiv.
  • Consumaţi dulciurile până la masa de prânz. De exemplu, puteţi începe ziua cu o felie de cozonac şi cu o cană de lapte, dar nu mai mâncaţi dulciuri după fiecare masă sau ca gustări între mese.
  • Dacă beţi alcool, după fiecare pahar de alcool ar trebui să vă asiguraţi că beţi două pahare mari de apă, pentru a preveni deshidratarea şi efectele negative ale alcoolului.
  • Nu în ultimul rând, reţineţi că spiritul sărbătorilor de iarnă nu stă în cantitatea de mâncare consumată, ci în sentimentele de bucurie, de recunoştinţă şi în timpul petrecut în familie, toate acestea fiind mai importante decât consumul nelimitat de mâncare, dulciuri şi alcool.

Sportul e ”sfânt” și înainte și după Revelion

”Faceţi în fiecare zi măcar o oră de mişcare în aer liber, fie că optaţi pentru o plimbare, o zi la patinoar sau la schi. Bineînţeles, puteţi merge dacă doriţi şi la sala de aerobic sau la piscină. Mişcarea vă va ajuta să înlăturaţi retenţia de apă, să usuraţi digesţia şi să va simţiţi bine.” (Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, www.cori.ro)

Cori Gramescu

Cori Grămescu

Credit foto: 123rf.com

Vezi și ce nu trebuie să lipsească de pe masa de Revelion